Bedömning av vårdbehov och rådgivning, Åbo hälsostationer
Nyckelord:Öppettider och kontaktuppgifter
TelefonBedömning av vårdbehovet och rådgivning vid Åbo hälsostationer
Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehovet och rådgivning vid Åbo hälsostationer</span>: 02 266 1130Öppettider
Avvikande öppettider
Telefonnumret till Åbo hälsostationers mottagningstjänster för bedömning av vårdbehov och rådgivning. Numret betjänar klienterna av Tallbackens, Centrums, Runosbackens, Kyrkovägens och Kråkkärrets hälsostationer.
Bedömning av vårdbehovet och rådgivning
Telefonnumret till Åbo hälsostationers mottagningstjänster för bedömning av vårdbehov och rådgivning betjänar vardagar. Återuppringningstjänst är i bruk. Lyssna noggrant på inspelningen och lämna begäran om uppringning. Vi ringer tillbaka till dig under samma dag. Du kan också uträtta dina ärenden på hälsostationens rådgivningsställe under hälsostationens öppettider. Du får också tid till fysioterapeutens direktmottagning via bedömning av vårdbehovet.
Avboka tid
Du kan avboka tider genom att ringa numret för bedömning av vårdbehovet och rådgivning när som helst under dygnet. På inspelningen berättas om hur avbokning av tid görs. Avbokningar ska göras senast klockan 15.00 föregående vardag. En avgift tas ut för mottagningstider som inte avbokats eller som avbokas för sent.
Elektronisk ärendehantering
I icke brådskande ärenden (t.ex. laboratorieresultat, blankettärenden osv.) kan du ta kontakt elektroniskt via eHälsoservice. Vi behandlar nödvändigtvis inte kontakter som tas via den här kontaktkanalen under samma dag. Om du behöver bedömning av vårdbehovet under samma dag, ta kontakt via en annan kontaktkanal.
Du har också möjlighet att göra direkt tidsbokning till hälsostationen via eHälsoservice i följande situationer:
• du kan boka tid till skötare, om det är fråga om borttagning av agraffer eller stygn, att få en injektion, vaccinering eller öronspolning.
• du kan boka tid till läkare för att visa en leverfläck, om du är orolig över leverfläcken
Även tjänsten Omaolo (omaolo.fi) betjänar som elektronisk ärendekanal.
I Sjukdom och hälsovård -chatten hjälper sjukskötare dig när du är sjuk eller har frågor som berör din hälsa. Om du inte kan vänta i chatten eller om den är stängd kan du bedöma ditt vårdbehov via OmaOlo-tjänsten.
Du kan använda Varha-appen för att komma åt Sjukdom och hälsovård -chatten, där sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger instruktioner för vidare behandling och, om det behövs, hänvisar dig till den mest lämpliga tjänsten.