Återuppringningtjänst till tidsbokningsnumret i Kimitoöns munhälsovård
Tidsbokningsnumret i Kimitoöns munhälsvård tar i bruk en återuppringningstjänst från och med måndagen den 21 oktober.
Tidsbokningsnumret till munhälsovården i Åbo är överbelastat
När det gäller munrelaterade symtom eller olyckor rekommenderas det att man gör en symtombedömning i den elektroniska Omaolo-tjänsten.
Teknisk störning som inverkade på kundhandledningsnumret för äldre och på andra telefontjänster har åtgärdats
Den tekniska störning som inverkade på det centraliserade telefonnumret för kundhandledning för äldre i Egentliga Finland har nu åtgärdats. Störningen inverkade också på andra telefontjänster, men nu fungerar telefonnumren åter normalt.
Världsdagen utan tobak 31.5 uppmärksammar barns och ungas rökning
WHO:s Världsdagen utan tobak firas fredagen den 31.5.2024. Tema för dagen är att skydda barn mot tobaksindustrins agerande.
Kundhandledningen för äldre hjälper per telefon och på nätet
Kundhandledningsnumren för Egentliga Finlands tjänster för äldre har redan kontaktats över tusen gånger i januari.
Pargas mun- och tandvårds återuppringningstjänst i bruk fr.o.m. 9 oktober
Inom mun- och tandvården i Pargas tas en återuppringningstjänst i bruk från och med onsdagen den 9 oktober. Återuppringningen betjänar på mun- och tandvårdens tidsbokningsnummer måndag till torsdag kl. 8–16 och fredag kl. 8–15.
Tillfällig störning i Kimitoöns tjänster 12−13.10
En störning med koppling till patientdatasystemet orsakar fördröjningar i hälsocentralens och hälsocentralsjukhusets verksamhet, tjänsterna för äldre samt munhälsovården i Kimitoön. Hälsocentralens och munhälsovårdens tidsbokningsnummer kan ändå fortfarande kontaktas i brådskande fall…
Faktureringsadresser och -instruktioner
Adresser och instruktioner för inköpsfakturorna för Egentliga Finlands välfärdsområde från och med 1.1.2023.
Ny multiprofessionell enhet inom social- och hälsovården samlar rådgivning, handledning och bedömning av servicebehov – pilotprojekt inleddes i mars på två områden
Det inrättas en ny multiprofessionell enhet inom social- och hälsovården i Egentliga Finlands välfärdsområde. I enheten ges kundhandledning och enheten har som uppgift att hitta lösningar till kundens situation tillsammans med kunden och vid behov handleda kunden till den rätta tjänsten.