Murupolku
- Etusivu
- Varhan palvelut selkokielellä
-
Asiakasmaksut (selkokieli)
Asiakasmaksut (selkokieli)
Varsinais-Suomen hyvinvointialueen lähettämät laskut täytyy maksaa eräpäivään mennessä. Käytä maksamisessa laskulla olevaa viitenumeroa.
Suosittelemme e-laskusopimuksen käyttöönottoa, koska yhdellä e-laskusopimuksella saat kaikki Varhan lähettämät laskut kätevästi verkkopankkiisi.
Varsinais-Suomen hyvinvointialueen laskutuksen asiakaspalvelu palvelee:
maanantai−torstai kello 9–11
puhelinnumero: 02 313 1141.
Ota valmiiksi esille lasku, josta sinulla on kysyttävää ennen kuin soitat asiakaspalveluun. Jos sinulla on tarvetta siirtää eräpäivää tai laatia maksusuunnitelma, ole yhteydessä Varsinais-Suomen hyvinvointialueen laskutuksen asiakaspalveluun.
Laskun eräpäivän voi siirtää tai voit tehdä maksusuunnitelman Varhan kanssa vain jos:
- laskusi ei ole ehtinyt erääntyä
- olet maksanut aiemmat laskusi
Jos laskua ei ole eräpäivään mennessä maksettu, se siirtyy Revire Perintä Oy -perintätoimiston perittäväksi.
Siirry tästä lukemaan lisää asiakasmaksuista ja asiakaslaskutuksesta.
Palveluseteli on vaihtoehto hyvinvointialueen itse tuottamalle tai ostamalle palvelulle. Hyvinvointialue päättää palvelut, joissa palvelusetelit ovat käytössä ja hyväksyy ne palveluntuottajat, joiden palveluita palvelusetelillä voi ostaa.
Palveluseteli voidaan myöntää hoidon tarpeen arvioinnin tai palvelutarpeen arvioinnin yhteydessä. Jos saat palvelusetelin, voit itse valita palveluntuottajan hyväksyttyjen palvelusetelituottajien listalta. Hyväksyttyjen palvelusetelituottajien lista löytyy Parasta palvelua -verkkopalvelusta.
Palvelusetelissä on numero, jonka annat valitsemallesi palveluntuottajalle. Kun käytät palveluseteliä, sinun ei tarvitse maksaa asiakasmaksua hyvinvointialueelle. Sen sijaan maksat omavastuuosuuden suoraan palveluntuottajalle. Eri palveluntuottajilla voi olla eri suuruinen omavastuuosuus.
Lue lisää palveluseteleistä täältä.