Principerna för servicenätet
När vi planerar servicenätet beaktar vi följande: befolkningens servicebehov, servicens tillgänglighet, fastigheternas skick, säkerhet och partnerskap när det gäller användningen av lokalerna, ekologisk hållbarhet, tillgång på personal, effektiv användning av personalresurser, minskning av…
Servicen för kunder har fortsatt utan betydande avbrott
Egentliga Finlands välfärdsområde inledde sin verksamhet vid årsskiftet. Under den första verksamhetsveckan observerades det inga betydande problem som inverkade på kundernas uträttande av ärenden. Det observerades interna störningar som orsakades av ändringar i datasystemen och dessa…
Skötande av ärenden för en annan person inom primärhälsovården
Vid skötande av ärenden för en annan person uträttar en person ärenden på en annan persons vägnar. Skötandet av ärenden på en annan persons vägnar grundar sig på vårdnad, rätt till information, fullmakt eller intressebevakning.
eHälsoservice
eHälsoservice är en e-tjänst mellan dig och din hälsostation. Tjänsten används i primärhälsovården i Åbo, Nådendal, Pargas, Loimaa och Oripää. Omfattningen av tjänsterna beror på den vårdande enheten.
Tillgänglighet
Det är viktigt för oss att alla kan uträtta sina ärenden på lika villkor i Varhas lokaler och digitala tjänster. Vårt mål är att invånarna ska kunna använda våra lokaler och tjänster i så stor utsträckning som möjligt, oavsett eventuella funktionshinder. Vi kommer att dra upp riktlinjer…
Kundavgifter
Kundavgifter i Egentliga Finlands välfärdsområde år 2024.
Viktiga servicenummer för social- och hälsovårdstjänster
De för dig viktiga och bekanta tidsbeställnings- och servicenumren i Egentliga Finlands välfärdsområde förblir oförändrade. På den här sidan hittar du de viktigaste numren för social- och hälsovårdstjänsterna indelade efter kommun. Informationen uppdateras regelbundet.
Varha inleder ett pilotprojekt om elektronisk plattform för ärendehantering
Egentliga Finlands välfärdsområde genomför ett pilotprojekt om en elektronisk plattform för ärendehantering fr.o.m. 6.6.2023. Utvecklandet och utvidgandet av plattformen för ärendehantering fortsätts som en del av utvecklingsvägen för de digitala tjänsterna i välfärdsområdet inom de…
Kontakta Kund- och servicehandledningen Fackla elektroniskt via Annan kontakt i Omaolo
Annan kontakt i Omaolo är tillgänglig vid Kund- och servicehandledningen Fackla i Varha-området från och med måndag 13.5. Servicen är en port till service där du kan lämna ett fritt formulerat meddelande angående icke-brådskande ärenden under specifika ämnesområden t. ex. boende, ekonomi…
Kråkkärrets rådgivning flyttar under vecka 3
Kråkkärrets rådgivning flyttar till tillfälliga lokaler under vecka tre (16–20.1.2023) Rådgivningen öppnas i de nya lokalerna måndagen 23.1.2023. Den nya adressen är Littoisvägen 81.