Hoppa till huvudinnehåll

eHälsoservice

eHälsoservice är primärhälsovårdens elektroniska tjänst mellan dig och din hälsostation. Tjänsten används i en del av Varhas kommuner.

Det kan finnas skillnader mellan de tjänster som används inom eHälsoservicen, beroende på vilken kommun du är kund i. Tjänsten tas inte i bruk i hela Varha-området, eftersom vi i fortsättningen koncentrerar de elektroniska tjänsterna till Varha-applikationen. Via applikationen kan du redan nu sköta många ärenden och i den läggs nya tjänster till varje månad.

När du använder eHälsoservice eller när du loggar in på tjänsten, kan det ibland komma ett felmeddelande om att din anslutning inte är krypterad. Meddelandet beror på en intern felsituation i tjänsten och hindrar inte användningen av tjänsten eller äventyrar användarens datasäkerhet.

Om det uppstår ett fel, försök logga in på tjänsten igen om en stund.

Vi utreder felet som bäst tillsammans med serviceproducenten. Vi ber om ursäkt för den olägenhet som situationen orsakar.

Avtal för elektroniska tjänster

Användningen av elektroniska hälsotjänster förutsätter att du har en kundrelation och att du har ingått ett serviceavtal. Anvisningar för hur du gör ett serviceavtal hittar du nedan.

Logga in på tjänsten

Du kan logga in i servicen antingen med bankkoder eller med mobilcertifikat. Servicen är avgiftsfri.

Tjänster som finns på eHälsoservice

Det finns en tidsbokningstjänst, en meddelandetjänst och en blankettjänst. Du kan också uppdatera dina basuppgifter och kunduppgifter i tjänsten.

Om att uträtta ärenden för någon annan i eHälsoservice

Via eHälsoservicen kan du uträtta även din familjs ärenden. Att uträtta ärenden på någon annans vägnar förutsätter att man ingått avtal om elektronisk ärendehantering och/eller en Suomi.fi-fullmakt.