Hoppa till huvudinnehåll

Öppettider och kontaktuppgifter

Besöksadress

Terveyskeskuksentie 1
21530 PAIMIO

Postadress

Terveyskeskuksentie 1
21530 PAIMIO

Öppettider

måndag–fredag 8.00–16.00

Pemars hälsocentralens telefonservice för bedömning av vårdbehov är för närvarande överbelastad på grund av bytet av patientdatasystemet den 3.3.2025. Tyvärr kan det ta längre tid än vanligt att svara på återuppringningsförfrågningar, särskilt i icke-​brådskande ärenden där vi ringer tillbaka med fördröjning.

Pemars hälsostation ligger på Terveyskeskuksentie 1, Pemar.

Hälsostationens mottagningsutrymmen finns i byggnadens alla tre våningar. I byggnaden finns en hiss. I samma byggnad finns också rådgivningstjänster, munhälsovård, fysioterapitjänster, hjälpmedelsutlåning, utdelning av vårdförnödenheter, mentalvårds- och missbrukartjänster och hälsocentralens (tidigare slutenvårdsavdelningen).

Ta kontakt med hälsostationen om du är orolig över din hälsa eller om du behöver vård eller vårdanvisningar. Skötaren bedömer din situation och ditt behov av vård samt hänvisar dig vid behov till en mottagning eller ett multidisciplinärt team för vård.

Bedömning av vårdbehovet och rådgivning:

Telefonnumret till Pemar hälsostations mottagningstjänster för bedömning av vårdbehov och rådgivning betjänar vardagar. Återuppringningstjänst är i bruk. Lyssna noggrant på inspelningen och lämna begäran om uppringning. Vi ringer tillbaka till dig under samma dag. Du kan också uträtta dina ärenden på hälsostationens rådgivningsställe under hälsostationens öppettider.

Du kan få en direkttid hos en fysioterapeut genom en behandlingsbedömning. Du kan också kontakta oss via Omaolo.

Avboka tid:

Du kan avboka tider genom att ringa numret för bedömning av vårdbehovet och rådgivning senast klockan 16:00 på vardagen före bokad tid. En avgift tas ut för mottagningstider som inte avbokats eller som avbokas för sent.

Elektronisk ärendehantering:

Som elektronisk ärendekanal betjänar chat och Omaolo (omaolo.fi).

I Sjukdom och hälsovård -chatten hjälper sjukskötare dig när du är sjuk eller har frågor som berör din hälsa. Om du inte kan vänta i chatten eller om den är stängd kan du bedöma ditt vårdbehov via OmaOlo-tjänsten.

Du kan använda Varha-appen för att komma åt Sjukdom och hälsovård -chatten, där sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger instruktioner för vidare behandling och, om det behövs, hänvisar dig till den mest lämpliga tjänsten.