Hoppa till huvudinnehåll

S:t Karins hälsocentralens telefonservice för bedömning av vårdbehov är för närvarande överbelastad på grund av bytet av patientdatasystemet den 3.3.2025. Tyvärr kan det ta längre tid än vanligt att svara på återuppringningsförfrågningar, särskilt i icke-​brådskande ärenden där vi ringer tillbaka med fördröjning.

S:t Karins hälsocentral ligger i centrala av S:t Karins. I samma byggnad som huvudhälsostationen finns även hälsocentralens sjukhus. Invånarna i S:t Karins är indelade i vårdteam utgående från efternamnet. Varje team har sitt eget kontaktnummer.

Telefonnumret till S:t Karins hälsocentral mottagningstjänster för bedömning av vårdbehov och rådgivning betjänar vardagar. Återuppringningstjänst är i bruk. Lyssna noggrant på inspelningen och lämna begäran om uppringning. Vi ringer tillbaka till dig under samma dag. Du kan också uträtta dina ärenden på hälsocentralt rådgivningsställe under hälsostationens öppettider.

Du får tid till fysioterapeutens direktmottagning via bedömning av vårdbehovet. Du kan också kontakta oss via Omaolo.

I Sjukdom och hälsovård -chatten hjälper sjukskötare dig när du är sjuk eller har frågor som berör din hälsa. Om du inte kan vänta i chatten eller om den är stängd kan du bedöma ditt vårdbehov via OmaOlo-tjänsten.

Du kan använda Varha-appen för att komma åt Sjukdom och hälsovård -chatten, där sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger instruktioner för vidare behandling och, om det behövs, hänvisar dig till den mest lämpliga tjänsten.