Länkstig
- Hem
- Information om oss
- Utveckling
- Hållbar tillväxt i Egentliga Finland
-
Digitala tjänster för medborgarna
Digitala tjänster för medborgarna
I den här helheten fokuseras på teknisk utveckling, förenhetligande och servicedesign av digitala tjänster som är avsedda för medborgare i Egentliga Finlands välfärdsområde enligt följande:
En centraliserad elektronisk helhetstjänst genomförs för invånarna i välfärdsområdet. Helheten omfattar delarna Omaolo, det elektroniska familjecentret samt tjänster inom psykisk hälsa och missbruk.
Mål
- Tillgängliga, likvärdiga och tvåspråkiga tjänster
- smidigare användning av kamratstödstjänster
- kostnadseffektivitet i tjänsterna
- minskad belastning på tjänsterna.
En kombination av sektorsövergripande verksamhetsmodeller och digitala tjänster tas i bruk. Medborgarnas elektroniska totala ärendehantering och helheten med distanstjänster för egenvård kompletteras med digitala lösningar som utvecklats nationellt.
Digitalt serviceinnehåll och digitala servicekedjor som stöder egenvården sammanställs till en helhet för distanstjänster för den elektroniska totala ärendehanteringen och egenvården för medborgare i välfärdsområdet.
Mål
- Utveckling av enhetlig vård, handledning och stöd oberoende av tid och plats för långtidssjuka patienter
- förbättring av likabehandling och tillgänglighet i fråga om tjänster
Kontaktuppgifter
Janne Mutanen
Utvecklingschef
[email protected]
Kalle Hjerppe
Utvecklingschef
[email protected]