Hyppää pääsisältöön

Asiakasasiakirjat

Kirjaamme asiointiisi liittyvät tiedot asiakasasiakirjoihin. Sinulla on asiakkaana oikeus nähdä omat asiakastietosi sekä pyytää tieto siitä, kuka tietojasi on käsitellyt ja miksi. Voit myös vaatia oikaisua virheelliseen merkintään. Voit asioida asiakasasiakirjoihin liittyvissä asioissa myös sähköisesti.

Asiakasasiakirjat ja tietojen luovutus

Kirjaamme asiointiisi liittyvät tiedot asiakasasiakirjoihin, jotka sisältävät myös henkilötietojasi. Kaikki asiointisi valmisteluun ja toteuttamiseen osallistuvat työntekijämme saavat käyttää asiakastietojasi ilman erillistä suostumusta.

Asioinnin jälkeen keskeiset asiakasasiakirjasi siirtyvät sähköiseen asiakastiedonarkisto Kantaan, johon OmaKanta on henkilökohtainen näkymäsi.

Lokitiedot

Asiointi ja puolesta-​asiointi

Jos hoidat asioita toisen henkilön puolesta, kyse on puolesta-asioinnista. Puolesta-asiointi sosiaali- ja terveydenhuollossa perustuu huoltajuuteen, tiedonsaantioikeuteen, valtakirjaan tai edunvalvontaan.