Beskrivning av handlingars offentlighet inom Egentliga Finlands välfärdsområde
Egentliga Finlands välfärdsområde är en sådan informationshanteringsenhet som avses i 4 § i lagen om informationshantering inom den offentliga förvaltningen (906/2019). Enligt lagens 28 § ska en informationshanteringsenhet upprätthålla en beskrivning av de informationslager och…
Fortfarande fördröjningar i en del av Varhas kundfakturor
Orsaken till fördröjningarna i Varhas kundfakturering är tekniska problem som är kopplade till arbetet med att förenhetliga kund- och patientdatasystemen. Det har också tagit längre tid än planerat att övergå till ett enhetligt serviceutbud. Målet är att kundfaktureringen börjar fungera…
Problem med patientdatasystem har påverkat recepten i Kimitoön
Det har upptäckt ett tekniskt fel i patientdatasystemet vid Kimito hälsostation. Det kan påverka på förskrivning av läkemedel så att meningen av det förändrar. Det är viktigt att kolla läkemedelrecepten försiktigt.
Beslut vid Egentliga Finlands välfärdsområdesstyrelses sammanträde 4.4.2023
Välfärdsområdesstyrelsen hörde en översikt om aktuella ärenden, valde tyngdpunkterna för arbetet med servicestrategin och centraliserade centrala datasystem som har överförts från kommunerna till 2M-IT Oy att administrera.
Beslut vid Egentliga Finlands välfärdsområdesfullmäktiges sammanträde 25.1.2023
Välfärdsområdesdirektör Tarmo Martikainen gav välfärdsområdesfullmäktigeledamöter en utredning om inledande skedet av verksamheten i Egentliga Finlands välfärdsområde, vilken inleds i början av året.
En del av faktureringen i början av året flyttas till mars
Kundfaktureringen inom Egentliga Finlands välfärdsområde börjar stegvis i februari-mars. En del av faktureringen fungerar redan normalt, men i en del av kundfakturorna förekommer det dröjsmål.
Servicen för kunder har fortsatt utan betydande avbrott
Egentliga Finlands välfärdsområde inledde sin verksamhet vid årsskiftet. Under den första verksamhetsveckan observerades det inga betydande problem som inverkade på kundernas uträttande av ärenden. Det observerades interna störningar som orsakades av ändringar i datasystemen och dessa…
Information om servicesedlar, serviceproducenter
På den här sidan hittar serviceproducenter information om servicesedlar.
Fördröjningar i primärvårdens service i Loimaa, Nådendal, Pargas, Åbo
Tidsbokningen per telefon i Nådendal, Loimaa, Pargas och Åbo är överbelastad och det kan förekomma fördröjningar på mottagningarna samt problem med datasystemen.
Meddelandetjänsten för hälsostationerna i Åbo avstängd tillsvidare
Ett tekniskt fel har upptäckts idag 5.4.2024 i e-tjänsten eHälsoservice i Åbo. På grund av felet fungerar inte meddelandetjänsten för hälsostationerna i Åbo.