Nya tjänster i Varha-applikationen
Nyckelord:Genom Varha-applikationen kan du i fortsättningen få meddelanden och frågeformulär från social- och hälsovårdens yrkespersoner gällande alla tjänster i Varha. Tjänsten är redan tillgänglig på vissa social- och hälsocentraler, socialtjänster och polikliniker vid ÅUCS-sjukhustjänster.

Genom Varha-applikationen kan du i fortsättningen få meddelanden och frågeformulär från social- och hälsovårdens yrkespersoner gällande alla tjänster i Varha. Tjänsten är redan tillgänglig på vissa social- och hälsocentraler, socialtjänster och polikliniker vid ÅUCS-sjukhustjänster.
Vi rekommenderar att du registrerar dig som användare och slår på notifikationer så att du genast får information om nya tjänster som tas i bruk i applikationen. Det är också möjligt att sköta en annan persons ärenden.
Nya tjänster för kunder tas i bruk i applikationen varje månad.
Användarantalet för Varha-applikationen ökar fint
Varha-applikationen har redan använts av över 24 000 personer i Egentliga Finland. Kom ihåg att du via applikationens chattfunktion kan boka tider både till mun- och tandvården och till social- och hälsostationerna. Under våren 2025 öppnas bland annat mödra- och barnrådgivningens chatt samt en rådgivningschatt inom tjänster för äldre.
Du kan ladda ner Varha-applikationen på din smarta enhet från AppStore eller Google Play genom att söka på "Varha". Du kan också använda applikationen på adressen digi.varha.fi.