Hoppa till huvudinnehåll

Nyhet Publicerad 14.5.2024 13.46

Kontakta Kund- och servicehandledningen Fackla elektroniskt via Annan kontakt i Omaolo

Nyckelord:

Annan kontakt i Omaolo är tillgänglig vid Kund- och servicehandledningen Fackla i Varha-området från och med måndag 13.5. Servicen är en port till service där du kan lämna ett fritt formulerat meddelande angående icke-brådskande ärenden under specifika ämnesområden t. ex. boende, ekonomi och att klara av vardagen. En yrkesperson kontaktar dig inom 1–7 dygn.

Käsi tietokoneen näppäimistöllä. Kuvassa myös kysymysmerkkejä.

Du kan kontakta Kund- och servicehandledningen Fackla i de här ämnena:

– Vi erbjuder ett elektroniskt och enkelt sätt att uträtta ärenden och få service enligt dina behov, säger chefen för kundhandledningen Johanna Lehtola.

Man loggar in i servicen på Annan kontakt omaolo.fi med nätbankskoder eller mobilcertifikat. Du kan för närvarande också sköta ärenden i Omaolo för ditt barn som är under 15 år.

Det går att ta kontakt via Annan kontakt på finska och svenska.

Hur svarar man på en kontakt?

  • Du får ett meddelande från vårdgivaren i Omaolo
  • Omdirigering till en annan kontaktkanal i det område du väljer
  • En allmän instruktion eller hänvisning till en annan nationell service.

Mera information:

Kund- och servicehandledningen Fackla