Kontakta Kund- och servicehandledningen Fackla elektroniskt via Annan kontakt i Omaolo
Nyckelord:Annan kontakt i Omaolo är tillgänglig vid Kund- och servicehandledningen Fackla i Varha-området från och med måndag 13.5. Servicen är en port till service där du kan lämna ett fritt formulerat meddelande angående icke-brådskande ärenden under specifika ämnesområden t. ex. boende, ekonomi och att klara av vardagen. En yrkesperson kontaktar dig inom 1–7 dygn.
Du kan kontakta Kund- och servicehandledningen Fackla i de här ämnena:
– Vi erbjuder ett elektroniskt och enkelt sätt att uträtta ärenden och få service enligt dina behov, säger chefen för kundhandledningen Johanna Lehtola.
Man loggar in i servicen på Annan kontakt omaolo.fi med nätbankskoder eller mobilcertifikat. Du kan för närvarande också sköta ärenden i Omaolo för ditt barn som är under 15 år.
Det går att ta kontakt via Annan kontakt på finska och svenska.
Hur svarar man på en kontakt?
- Du får ett meddelande från vårdgivaren i Omaolo
- Omdirigering till en annan kontaktkanal i det område du väljer
- En allmän instruktion eller hänvisning till en annan nationell service.
Mera information:
Kund- och servicehandledningen Fackla