Förändringar i utdelningen av vårdmaterial i Pargas från 2.1.2024
Nyckelord:Förändringar i utdelningen av vårdmaterial från och med 2.1.2024. Beställningarna görs i första hand via elektroniska tjänsten.
Förbrukningsartiklarna ska beställas i förväg, minst tre veckor före, via elektronisk ärendehantering på adressen Elektronisk ärendehantering och blanketter. Se "Pargas" i listan. Du behöver bankkoder eller mobilcertifikat för att logga in i elektronisk ärendehantering.
Obs! Förbrukningsartiklar som beställs första gången, beställs under telefontid tisdag och torsdag kl. 12–13, tfn 050 442 4181.
Eftersom vi vill försäkra oss om att du får produkter som är lämpliga just för dig, bör du kontrollera följande innan du gör din beställning:
- märket på produkten
- namnet
- REF-koden
- storleken
- det antal som beställs
Direktiv
Materialavhämntning från Pargas avhämtningsautomaten (S-Market Pargas, Vapparvägen 3, 21600 Pargas) fortsätter så som tidigare. Automaten är i användning enligt S-Markets öppethållningstider.
Om du tidigare har hämtat vårdmaterialen från skärgårdens hälsostation, men i fortsättning vill använda avhämtningsautomaten, kontakta din egen hälsostation.
Avhämtningsautomaten fungerar som en paketautomat. När det är möjligt att avhämta materialet får du ett textmeddelande till din telefon. I meddelandet finns en nummerserie, med vilken du får upp automatens lucka. Vårdmaterialet kan avhämtas en vecka från det att du får meddelandet.
Om det uppstår problem i samband med avhämtningen, kontakta distributören, tel. 040 665 7754 (mån.–tors. kl. 9–13, fre. kl. 8–11.30).