Varhan laskutuksen ongelmat tavoitteena korjaantua kesään mennessä
Avainsanat:Asiakaslaskutuksissa on edelleen viivettä Varhassa, mutta tilanne on parempi kuin aiemmin. Viive kohdistuu erityisesti niihin laskutuksiin, joita on kunnissa tehty taloushallinnon järjestelmissä (eli muissa kuin asiakas- tai potilastietojärjestelmissä).
– Erityisesti vammaispalveluiden asiakaslaskutus, aterialaskutukset sekä mielenterveys- ja päihdepalvelujen asumispalvelujen laskutus ovat viiveessä. Teemme kovasti töitä tilanteen parantamiseksi ja tavoittelemme sen normalisoitumista kesään mennessä, talouspäällikkö Riikka Kilpi sanoo.
Varhan asiakaslaskutuksen viivästymisten syynä ovat asiakas- ja potilastietojärjestelmien yhtenäistämiseen liittyvät tekniset ongelmat sekä yhtenäiseen palveluvalikoimaan siirtymisen vaatima suunniteltua pitempi aika.
– Pahoittelemme tilannetta. Tarvittaessa meidän asiakaspalvelun kautta on mahdollista sopia järjestelystä maksuaikatauluun, talousjohtaja Arja Pesonen sanoo.
Mikäli asiakaslaskutuksen tilanne herättää kysyttävää, voivat asiakkaat olla laskuihin liittyvissä asioissa yhteydessä p. 02 313 1141, ma-to klo 9–11.
Lisätiedot Varhan asiakasmaksuista: varha.fi/asiakasmaksut