Mobiilisovelluksen häiriö Turun ikääntyneiden kotihoidossa on korjattu
Avainsanat:Kotihoito Mukana -toiminnanohjausjärjestelmässä oli tilapäinen häiriö, mikä hidasti asiakaskäyntien suunnittelua Turussa.
Turun ikääntyneiden kotihoidon käyttämän Kotihoito Mukana -mobiilisovelluksen tilapäinen häiriö on saatu korjattua. Kotihoidon työntekijät pystyvät jälleen käyttämään sovellusta työn organisoinnin tukena.
Kotihoito Mukana on toiminnanohjausjärjestelmä, jota käytetään muun muassa asiakaskäyntien suunnitteluun ja aikataulutukseen. Järjestelmä on ollut Turun kotihoidon käytössä jo vuosia.
Aiemmin keväällä Kotihoito Mukana -mobiilisovelluksessa havaittiin tilapäinen häiriö ja sovellus jouduttiin ottamaan pois käytöstä. Sovelluksen ollessa pois käytöstä, oli kotihoidon suunnittelu- ja aikataulutustyö normaalia hitaampaa.
– Tämä aiheutti lisätyötä henkilöstöllemme ja vaikeutti toimintaamme, mikä saattoi näkyä myöhästymisinä asiakaskäynneissä. Pahoittelemme asiakkaille aiheutunutta vaivaa. Pahoittelemme myös henkilöstöllemme aiheutunutta lisätyötä ja kiitämme heitä kärsivällisyydestä häiriön aikana, sanoo palvelualuepäällikkö Sari Ahonen.
Kotihoito Mukana -mobiilisovelluksen tilapäinen häiriö koski vain Turun ikääntyneiden kotihoitoa, eikä vastaavaa häiriötä havaittu muualla Varsinais-Suomen hyvinvointialueen alueella.
Aiempi uutinen Kotihoito Mukana -mobiilisovelluksen tilapäisestä häiriöstä (3.3.2023): Turun ikääntyneiden kotihoidossa saattaa esiintyä myöhästymisiä