Hyppää pääsisältöön

Uutinen Julkaistu 31.3.2023 11.14

Kysy Annikalta apua ruotsinkielisissä kysymyksissä

Avainsanat:

Varsinais-Suomen hyvinvointialue, Varha, lanseeraa palvelun ruotsiksi, jossa asiakkaat ja henkilökunta saa apua muun muassa kysymyksissä, jotka liittyvät laskutukseen ja yhteystietoihin.

Iloinen nainen istuu tietokoneen äärellä ja vastaa puhelimeen kuullokkeet päässään.

Kaksikieliset palvelut Varhassa lanseeraa palvelun pilottiprojektina.

– Pilotoimme palvelua muutaman kuukauden ajan ja sen jälkeen arvioimme, kuinka testiaika on sujunut, Karin Simola, kaksikielisten palveluiden johtaja sanoo.

Varha kehittää jatkuvasti kaksikielistä palvelujaan ja on huomattu, että on tarvetta vastaavanlaisesta palvelusta.

– Ajatuksena on, että henkilöt, jotka haluavat kommunikoida ruotsiksi, kun kyseessä on Varhan laskuja tai yhteystietoja, voivat saada palvelua tämän kautta. Ainakin nyt, kun joitakin palveluita Varhassa vielä perustetaan ja kehitetään, Simola sanoo.

Palvelua kutsutaan ”Fråga Annikaksi”, eli kysy Annikalta ja se johtuu siitä, että pääasiassa erikoisasiantuntijja Annika Lönnroth vastaa kysymyksiin ja tarvittaessa ohjaa niitä eteenpäin. Hän on aikaisemmin toiminut samankaltaisessa palvelussa Turun kaupungilla.

Jos sinulla on kysymyksiä, joita haluat esittää ruotsiksi, tai jotka liittyvät kaksikielisiin palveluihin, voit soittaa tai lähettää sähköpostia palveluun. ”Fråga Annika” ei voi ottaa kantaa asioihin, jotka liittyvät hoidon arviointiin tai suoraan terveys- ja sairaanhoitokysymyksiin.

Fråga Annika

  • Puhelinnumero 040 749 3187.
  • Puhelinpalvelu on auki ma-ti klo 10-11.
  • Sähköpostiosoite: [email protected]
  • Sähköposteihin vastataan säännöllisesti, mahdollisimman nopeasti.
  • Jos vastausta ei voida antaa heti, asiakkaaseen ollaan yhteydessä myöhemmin. Kysymystä voidaan ohjata eteenpäin oikealle henkilölle Varhassa, joka tuntee asian paremmin ja on yhteydessä asiakkaaseen.