Asiakkaana terveysasemalla
Terveysasemapalvelut
Palveluverkon periaatteet
Palveluverkkosuunnitelmamme periaatteita ohjaavat seuraavat näkökulmat: väestön palvelutarpeet, palvelujen saavutettavuus, kiinteistön kunto, turvallisuus ja kumppanuudet tilankäytössä, ekologinen kestävyys, henkilöstön saatavuus ja henkilöstöresurssin tehokas käyttö, käytössä olevan…
Diabeetikoiden silmänpohjakuvaukset
Tyypin I ja tyypin II diabeteksessa voi kehittyä ajan myötä silmän verkkokalvon ääriosiin tai keskelle (makulaan) muutoksia, jotka vaikuttavat näkökykyyn. Varsinais-Suomen hyvinvointialueen vastuulla on järjestää diabeetikkojen silmänpohjakuvaukset alueensa asukkaille. Kuvauskäynti on…
Osallisuussuunnitelma
Asiakkaan äänen kuuluminen sosiaali-, terveys ja pelastuspalveluissa on tärkeää palveluiden kehittämisen ja niiden vaikuttavuuden näkökulmasta. Osallisuussuunnitelmassa asetetaan tavoitteet ja kuvataan keinot, joilla alueen asukkaiden ja Varhan asiakkaiden monipuoliset…
Sote-keskuspalveluiden palveluverkko
Palveluverkko on Varhan suunnitelma siitä, miten sote-palveluita tuotetaan jatkossa Varsinais-Suomen alueella ja missä Varhan palvelupaikat jatkossa sijaitsevat. Kevään 2024 aikana päätöksentekoon etenee sote-keskuspalveluiden palveluverkkosuunnitelma.
eTerveyspalvelut
eTerveyspalvelut on sähköinen asiointipalvelu sinun ja terveysasemasi välillä. Palvelu on käytössä Turussa, Naantalissa, Paraisilla, Loimaalla ja Oripäässä perusterveydenhuollossa. Palveluiden laajuus riippuu hoitavasta yksiköstä.
Sähköinen asiointi ja lomakkeet
Tälle sivulle kootaan Varsinais-Suomen hyvinvointialueella käytössä olevat sähköisen asioinnin kanavat sekä asiointikanavat kunnittain (kuntavalikko sivun lopussa). Sivulle on koottu myös hyvinvointialueella käytössä olevat PDF-lomakkeet.
Asiakkaan ääni kuuluviin kehittämistyössä – Varhan osallisuusohjelma valmistelussa
Varhan osallisuusohjelma on parhaillaan valmistelussa. Siinä asetetaan tavoitteet ja kuvataan keinot, joilla alueen asukkaiden ja Varhan asiakkaiden monipuoliset osallistumismahdollisuudet toteutuvat. Lisäksi ohjelmassa linjataan asiakasosallisuuden kehittämistoimenpiteistä.